Servisní a reklamační řád
Společnosti Sunextra s.r.o.
IČ: 10753567, se sídlem Rekreační 2349/79, Ostrava Poruba, 708 00
zapsána v O.R. u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C vložka 85449
(dále jen jako „zhotovitel“)
I.
Preambule
Zhotovitel je společností podnikající v oblasti fotovoltaických elektráren. Zhotovitel realizoval instalaci FVE na Budově objednatele dle Smlouvy o dílo a Dílo mu dle předávacího protokolu předal. Tento servisní a reklamační řád upravuje postup a podmínky servisu a reklamace Díla.
II.
Záruční reklamace
- Zhotovitel odpovídá za vady, které FVE měla v okamžiku předání a převzetí díla a dále za vady, které se vyskytnou v záruční době.
- Zhotovitel poskytuje objednateli základní záruku za jakost celého Díla v délce trvání 2 let.
- Výrobci komponentů poskytují prodlouženou záruku na některé části Díla (viz Smlouva o dílo a konfigurace). Zhotovitel se zavazuje poskytnout objednateli nezbytnou součinnost při řešení reklamací v rámci prodloužené záruky poskytované výrobci komponentů a to i po uplynutí 2 leté záruční doby a dle ceníku servisních prací.
Základní i prodloužená záruční doba počíná běžet dnem předání Díla. Záruka je stanovena jako maximální, tzn., že u částí FVE vyměněných nebo nainstalovaných během této Záruky nezačíná běžet nová záruční doba.
- Objednatel je povinen reklamaci záruční vady Díla uplatit u zhotovitele písemně bez zbytečného odkladu po jejím zjištění – a to emailem na adrese: info@sunextra.cz
- Zhotovitel je povinen uznanou záruční vadu odstranit ve lhůtě přiměřené povaze vady a vhodnému technologickému postupu pro její odstranění (např. s ohledem na klimatické podmínky apod).
- Práva ze záruky podle tohoto článku objednateli nenáleží, zejména pokud:
- Ve věci výkonu FVE – pokud snížený výkon nemá původ v technologii, ale ve vnějších vlivech (například zastínění / míra oslunění panelů)
- Vznikla běžným opotřebením a obvyklým způsobem používání nebo mechanickým poškozením
- Střídač měl slabé nebo žádné připojení k WiFi (což, znamená sníženou možnost monitoringu FVE, respektive nemožnost včasné detekce případného vzniku škody)
- FVE byla nainstalována na nevhodném místě, nebo v nevhodných podmínkách nebo nevhodným způsobem, přičemž k nevhodné instalaci došlo přes upozornění Zhotovitele na žádost objednatele
- měl a mohl být nárok uplatněn jako právo z vadného plnění
- nebyla prováděna řádná údržba Díla
- pokud nebyly dodrženy postupy uvedené v návodu k použití FVE a to včetně pokynů ve věci Péče o bateriové úložiště
- s dílem/jeho částí bylo nakládáno/manipulováno v rozporu s návodem k obsluze, pokyny či pravidly určenými zhotovitelem či výrobcem Komponent; zejména pokud do Díla nebo jeho části bylo zasaženo / byl proveden servisní zásah / byly změněny nastavené parametry) objednatelem či třetí osobou bez souhlasu zhotovitele bez výslovného písemného souhlasu zhotovitele
- Vzniklo v důsledku živelné pohromy, nevhodných klimatických podmínek či jinou vnější událostí
- Zhotovitel objednateli odpovídá za škodu na střešní konstrukci a/nebo střešním plášti spočívajícím v zatečení pouze tehdy:
- bylo-li zatečení zjištěno při předání Díla nebo bezprostředně po něm a zároveň
- bylo zjištěno v místě montážních zásahů do střešní krytiny a zároveň
- je nepochybné, že bylo způsobeno zhotovitelem při provádění Díla.
II.
Pravidla uplatnění reklamace
- Objednatel je povinen u Zhotovitele reklamovat vady, které nebylo možno zjistit při převzetí FVE a to bezodkladně, nejpozději do 3 pracovních dní od jejich zjištění, nejpozději do konce záruční doby
- V případě, že nebude dodržen článek II. 1, neodpovídá Zhotovitel zaškodu vzniklou v důsledku prodlení s uplatněním reklamace.
- Pro písemnou reklamaci je objednatel povinen uvést následující údaje v reklamačním formuláři na www.sunextra.cz
- Číslo Smlouvy o dílo a místo instalace
- kontaktní údaje: jméno, telefonní číslo, emailovou adresu
- popis vady a její projevy (včetně fotodokumentace)V případě náhradní dodávky nebo výměny vadné části FVE je Objednatel povinen vrátit reklamované části Zhotoviteli ve stavu a množství v jakém je převzal od Zhotovitele s přihlédnutí k běžnému opotřebení
- V případě oprávněné reklamace je Objednatel oprávněn uplatňovat následující nároky:
- Bezplatné odstranění vady, která je odstranitelná
- V případě opakované vady (min. 3 opakování) nebo při výskytu většího počtu vad (minimálně 3 vady) jedné součásti FVE najednou má objednatel právo na dodání nové součásti FVE)
- Jestliže se vada oddělitelné součásti FVE, může objednatel požadovat výměnu jen této vadné součásti
- Zhotovitel je oprávněn odstranit vadu FVE také prostřednictvím náhradního řešení a to i za použití jiných druhů komponentů tak, aby mělo dílo požadované a deklarované vlastnosti
- Pokud zhotovitel neodstraní skutečně existující, řádně a včas uplatněnou vadu do 3 měsíců od uplatnění, může objednatel požadovat přiměřenou slevu na dílo nebo od Smlouvy o dílo odstoupit.
- Objednatel není oprávněn ve smyslu ust. § 2615 odst. 2 OZ požadovat provedení náhradního Díla, protože vzhledem k jeho povaze jej nelze odevzdat (vrátit) Zhotoviteli.
III.
Vyjádření zhotovitele k reklamaci
Zhotovitel je povinen vyřídit reklamaci i informovat Objednatele o
- Oprávněnosti reklamace vč. zdůvodnění
- Způsobu řešení reklamace (po vzájemné dohodě může být zvolen i jiný způsob vyřízení reklamace)
- Termínu řešení reklamace (v odůvodněných případech je Zhotovitel oprávněn sjednat delší lhůtu
IV.
Náhrada škody
- Smluvní strany se dohodly, že výše náhrady škody způsobené Zhotovitelem vadou Díla anebo porušením povinností vyplívajících ze Smlouvy o dílo je limitována do výše 2.000.000,- Kč (slovy: dvamiliony korun českých).
- Smluvní strany se dohodly, že se nenahrazuje škoda spočívající v ušlém zisku postižené Smluvní strany (a to ani v případě sniženého výkonu FVE). Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel neodpovídá za technologicky vzniklé přetoky do distribuční sítě v případě zjedodušeného připojení FVE.
- Pokud při provádění Díla dojde k poškození nebo zničení majetku Objednatele, nebo jeho části, je Zhotovitel povinen na své náklady toto opravit nebo uvést do původního stavu. V případě, že nelze jeho část opravit, nebo uvést do původního stavu, uhradí Zhotovitel Objednateli skutečně způsobenou škodu. Toto se nevztahuje na případy, kdy dojde k poškození nebo zničení majetku Objednatele nebo jeho části, kdy Objednatel odsouhlasil provedení konkrétních činností kterými došlo k poškození majetku Objednatele.
V.
Neuznaná reklamace, mimozáruční a pozáruční servis
- Zhotovitel je přípraven na telefonickou, e-mailovou objednávku, nebo objednávku prostřednictvím objednávkového formuláře na www.sunextra.cz poskytnout Objednateli servisní služby, mimozáruční nebo pozáruční servis, (dále jen „Servis“) v případě:
- výskytu vady na Díle, na jejíž bezplatné odstranění nevznikl Objednateli nárok
- servisu po uplynutí záruční doby (včetně servisu v rámci prodloužené záruky výrobců některých komponentů FVE - střídač, baterie, panely)
- údržby FVE
- Cena Servisu se skládá z:
- Cestovného za výjezd servisního technika (10 Kč / km ze sídla Zhotovitele)
- Práce servisního technika (550 Kč / hodinu)
- Materiálních nákladů
- Postup při servisních službách:
- Objednávka servisu spotřebitelem
- Předběžný odhad ceny servisu
- Vzájemné odsouhlasení předběžného odhadu ceny
- Naplánovaní servisního výjezdu technika
- Prohlídka nahlášené vady
- Upřesnění ceny servisu na základě odhadu ceny materiálu a časového fondu technika
- Vzájemné odsouhlasení upřesněné ceny **)
- Servis
- Podpis a předání servisního protokolu
- Fakturace servisu
**) V případě, že objednatel zmaří servisní výjezd (například svou nepřítomností), nebo nedojde k servisu nebo nedojde k vzájemnému odsouhlasení ceny před servisem, uhradí objednatel cenu servisního výjezdu (cestovného a vykázané práce servisního technika)
V Ostravě dne 15.1.2023